100460
Point
Spørgsmål
22
Svar
28
-
Min hund på 14 år får også den mildeste CBD olie til gigt i hans bag. Det virker til at han har færre smerter nu 🙂
- 4186 visninger
- 2 svar
- 0 stemmer
-
Jeg tvivler på hvor meget olien kan hjælpe på en hunds attitude. Her vil jeg nok mere anbefale at du træner din hund til ikke at have dette 🙂
- 4526 visninger
- 3 svar
- 0 stemmer
-
Jeg bruger det til min hund, som godt kan få en lille attitude over for andre hunde. Så nu bruger jeg olien for at se om han kan slappe lidt mere af.
- 4526 visninger
- 3 svar
- 0 stemmer
-
Jeg bruger det selv til min franske bulldog på 9 måneder, bare som alm. kosttilskud. CBD er super god til at dæmpe angst, ikke kun hos mennesker men hunde også 🙂 Jeg bruger den her olie lige nu: https://nordicoil.dk/cbd-hampolie-5, som hun får 2 dråber af morgen og aften.
- 4526 visninger
- 3 svar
- 0 stemmer
-
Her er en artikel som måske kan hjælpe lidt: https://cbd24.dk/blog/cbd-og-sklerose/
- 2820 visninger
- 1 svar
- 0 stemmer
-
Olien kan blive harsk ligesom alle andre olier. Prøv eventuelt at lugte til den og se om olien skulle være blevet harsk.
- 4808 visninger
- 1 svar
- 0 stemmer
-
Det tror jeg godt at jeg kan hjælpe dig med. Jeg fandt det her:
Ift. forskel for RAW og ikke-RAW.
RAW Hemp olien er ikke-varmebehandlet (not-decarboxylated) og hedder derfor CBDa som kan med andre ord siges at være forstadiet til CBD’en.Ikke-Raw Hemp olien som bare hedder CBD, er varmebehandlet (decarboxylated), hvor CBDa er konverteret til CBD.
Når det kommer til at vælge mellem RAW og ikke-RAW er det en smagssag, man er nød til at prøve sig lidt frem. Begge olier har dog rigtig mange af de samme egenskaber og en lille håndfuld forskellige egenskaber også, man kan derfor ikke sige at den ene er bedre end den anden.
Nogle foretrækker blot at få den mere “rå” udgave.Desuden har nylige undersøgelser vist sig at CBDa kan gå ind og forebygge brystcancer. Når brystkræft er tilstede, er COX-2 et enzym som mistænkes for at være synderen involveret i migrering af brystkræftceller. Undersøgelser har så vist at når CBDa indgives, hæmmes dette COX-2 enzym. Derfor antager man at CBDa kan gå ind og være en mulig forebyggelse af brystkræft.
- 2884 visninger
- 1 svar
- 0 stemmer
-
Salg af Cannabis-olie er 100% lovligt i Tyskland (Hvor CBD24.dk er registreret). Både Danmark og Tyskland befinder sig i EU, og alt import imellem EU lande er 100% lovligt. Derfor er det 100% lovligt for privatforbrugere i Danmark at bestille CBD-olie fra f.eks. Tyskland.
Som sagt, sker det en gang imellem at pakker alligevel bliver taget i tolden, men grundet varernes fri bevægelighed i EU så har du faktisk krav på at kunne modtage dine økologiske helplanteolier, fra f.eks tyskland eller andre EU-lande, leveret hjem til dig, i postkassen i Danmark.
Desværre mener lægemiddelstyrelsen at CBD produkter med sporstoffer af THC i produkterne er medicin og narkotika, og derfor kun medicinalfirmaer må sælge det. EU´s regulativer er dog gældende over nationale bestemmelser, og det er derfor som sagt en rettighed, at du må handle dit CBD kosttilskud og f.eks kosmetiske produkter indeholdende CBD, så længe de indeholder mindre end 0,2% THC.
Du kan hos Lægemiddelstyrelssen læse nærmere om deres syn på CBD olierne og lovligheden af disse.
Spørgsmål og svar om medicinsk cannabis: Hvad er lovligt? -> https://laegemiddelstyrelsen.dk/…/medicinsk…/borgere/Dette svar er accepteret af Anonym bruger. på maj 4, 2018 Indtjente 15 point.
- 4017 visninger
- 1 svar
- 1 stemmer